In mei hadden we een tuinmeubelset gekocht. De verkoper vertelde dat deze altijd kon buitenstaan zonder dat er schade aan kon komen.

De levering is gebeurd op 31 mei. We zijn nu een maand en een half verder en op het tafelblad zitten verschillende krassen. Als de tafel gebruiken leggen wij er een tafelkleed over.

We hebben al contact opgenomen met overstock zelf maar ze zeggen vlak af dat de garantie hier niet op geld. Aangezien we dit moesten melden binnen 72uur na levering. Maar als we er bij vertellen dat het is van buiten te staan zeggen dat de tafel er niet voor gemaakt is en dat dit dus verkeerd gebruik is...
Toen ik zijn vergelijk vergeleek met een gsm die dient om te bellen en niet in de broekzak te zitten lachte hij en legde op.

Vervolgens een mail gestuurd naar hun en kreeg de volgende reactie:
[I] Geachte,

Wij hebben uw bericht goed ontvangen.

Op basis van uw bestelbon kunnen wij vaststellen dat de levering dateert van 31/05/2012. Aangezien wij geen schadeclaim van u mochten ontvangen na de levering (binnen 72 uur), kunnen wij ervan uitgaan dat de artikelen in perfecte staat geleverd werden, zonder zichtbare gebreken.

Wij vragen ons bijgevolg af hoe de schade aan het desbetreffende artikel ontstaan is. Schade als gevolg van een productiefout vertoont zich in principe onmiddellijk, bij zichtbare gebreken, of relatief snel, bij verborgen gebreken.

Onze garantiebepalingen vermelden het volgende:

"De garantie is geldig op voorwaarde dat de goederen op een correcte, normale wijze behandeld werden. De garantie geldt dus niet voor slijtage of beschadiging door: ongeschikt gebruik, verkeerde montage, verkeerde schoonmaakmethode, ongelukken en dergelijke."

Wij zijn dan ook van mening dat de schade niet te wijten is aan een productiefout. Wij kunnen in dit dossier bijgevolg geen tussenkomst aanbieden.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en hopen te mogen rekenen op uw begrip voor ons standpunt.[/I]

Is er toch een manier waarop we verkoper in gebreken kunnen stellen?