Retour

nooit ontvangen factuur naar incasso + shadevergoeding

Closed Publique

AZ Jan Portaels

Introduire une plainte

Plainte

S. M.

A l'encontre de: AZ Jan Portaels

06-12-2017

Deze morgen kreeg ik in mijn brievenbus een brief van Intrum nv een incasso bedrijf die mij een hoofdsom van 59,97€ + 50€ schadevergoeding en intresten van 1,65€ vroeg te betalen voor een openstaand hospitalisatie factuur van mijn zoon die ik nooit via de post kreeg. Nadat ik al mijn betaalde facturen bovenhaalde ben ik dan direct naar de facturatiedienst van ziekenhuis az jan porteals gestapt voor meer informatie te krijgen va hun. Ik legde dan ook uit dat ik nochtans nog verschillenden facturen d'ervoor en achter die datum kreeg en betaalde maar kreeg van het personeel te hoor dat er effectief veel problemen zijn met de post hier in Vilvoorde en dat ik niet de eerste persoon ben die het voor heeft. Toen ik dit hoorde vroeg ik aan de bediende om mij all de facturen en datum te geven van wanneer ze het verzend hebben en kreeg een paar documenten met maar één overschrijving ik vroeg ook achter aangetekende brieven maar ze hadden er ook geen verzonden. Nu dat ze mijn probleem begrepen had vroegde ik aan haar om de schadevergoeding weg te trekken en ze zij mij dat zij het niet kon doen en dat het kosten van intrum nv waren en dat ik eerst naar de post moest stappen om meer info te krijgen over waarom ik geen brieven kreeg. Ik stapte toen naar de post en sprak dan ook met de verantwoordelijke die me zei dat gewone brieven niet getraceerd kunnen en dat het ziekenhuis geen bewijzen hadden van het verstuur en dat ik best terug naar het ziekenhuis moest gaan om een oplossing te vinden. Ik belde ook naar de klachtendienst van de post die me zij dat ze niks konden doen voor mij. Nu dat ik zag dat ik aan het ronddraaien was besloot ik toen om even naar intrum nv te bellen en kreeg toen te horen dat de schadevergoedingskosten door het ziekenhuis gevraagd werd en niet door hun en dat alleen het ziekenhuis het kon aftrekken door een e-mail te sturen. Ik vroeg dan ook nog aan die persoon als ik haar kon terugbellen met de bediende van het ziekenhuis en haar opnemen via mijn ander gsm en ze zij mij dat het kon en dat ze een nota in mijn dossier ging schrijven voor haar collega's voor als ik terug belde. Na al dit miserie trok ik dan terug naar het ziekenhuis en sprak ik terug met die medewerkster en een collega van haar van de facturatie dienst, ze vond het heel raar dat de mensen van intrum zijde tegen mij dat de schadevergoeding door hun gegeven werd dat ze mij vroeg om intrum te bellen. Ik belde intrum en naam het gesprek op met mijn ander gsm. De medewerkster van het ziekenhuis gaf da toe dat de kosten door hun gegeven werd maar haar collega zij dat hij ze niet weg wou trekken. Nadien stapte ik naar de ombudsdienst van het ziekenhuis en de persoon van de ombudsdienst belde terug naar de facturatie en ze zeiden dat zelf zonder aangetekende brieven of bewijs van ontvangst recht in hun schoenen waren. Ik besloot toen om naar VTM in Vilvoorde stappen en sprak met iemand van het nieuws die naar mij luisterde, mijn naam en telefoon nummer noteerde voor een later gesprek.


Besoin d'aide ?

Les entreprises répondent en moyenne dans les 3 jours. Au-delà de ce délai, veuillez prendre contact avec nous.

Appelez-nous

Nos avocats sont disponibles du lundi au vendredi de 9h à 12h30 et de 13h à 17h (vendredi jusqu'à 16h)

Informations pour les entreprises

En savoir plus sur ce service

Informations pour les consommateurs

En savoir plus sur cette plateforme