Beste,
Op de plaats waar ik mijn auto parkeerde, werkte de parkeerautomaat niet.
Ik was tien minuten te vroeg voor mijn afspraak en heb vervolgens bijna twintig minuten geprobeerd te betalen via 4411, zonder succes. Ik heb hiervan screenshots genomen als bewijs. Mijn pogingen om te betalen via 4411 liepen van 11:52 tot 12:09.
Ik heb niet alleen geprobeerd te betalen via SMS, maar ik ben ook op hun website gaan kijken om te begrijpen wat er misging. Ik heb mijn profiel gecontroleerd en mijn betaalgegevens opnieuw ingevoerd. Daarna heb ik opnieuw een poging gedaan, maar zonder succes. Vervolgens heb ik opnieuw mijn betalingsgegevens ingevoerd en ben ik zelfs in mijn KBC-app gaan kijken om te controleren of 4411 correct aan mijn rekening was gekoppeld.
Ondertussen raakte ik steeds meer in paniek, omdat ik te laat dreigde te komen voor mijn afspraak. Ik moest immers nog naar mijn bestemming lopen, wat ongeveer zes à zeven minuten duurde. Op de hele route heb ik geen enkele andere parkeerautomaat gezien. Als er een andere automaat was geweest, had ik zeker daar geprobeerd te betalen, maar dat was niet mogelijk. Het feit dat de parkeerautomaat niet werkte en dat het betalingssysteem 4411 technische problemen ondervond, valt buiten mijn verantwoordelijkheid. Het zou dan ook onredelijk en in strijd met de principes van behoorlijk bestuur zijn om mij hiervoor een boete op te leggen. Ik verzoek dan ook om de parkeerretributie te annuleren.
Met vriendelijke groeten,
Valérie Duhaut