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Vol de valise

Résolue Publique

Plainte

C. M.

A l'encontre de: Flixbus

13-09-2020

Bonjour,Ma valise a été volée dans la soute du Bus de Flix Bus lors de mon voyage entre Berne et Bruxelles du 4 aout, au 5 aout. J’ai porté plainte puis j’ai demandé à être remboursée par Flix Bus pour la totalité des biens qui étaient dans ma valise. Mais je n’ai jamais reçu de réponse de la part de Flix Bus jusqu’à il y a une semaine par mail, où on me disait que ma valise n’avait pas été retrouvée. J’ai donc tout de suite, ré-envoyé un autre e-mail en leur précisant à nouveau que j’attendais le remboursement de mes biens perdus sous leur responsabilité. Je n’ai pas eu de réponse depuis.J’ai trouvé de nombreux témoignages de la sorte sur internet, et je souhaiterais introduire une plainte collective contre l’entreprise qui ne semble jamais prendre ses responsabilités et qui méprise ses passagers. Je reste à votre disposition si ma déclaration n’est pas suffisamment précise. Vous trouvez également plus bas le mail que j’ai envoyé à l’entreprise : Bien cordialement,Chloé Malcotti. Dear, My suitcase had been stolen after a travel from Bern to Brussels, in your bus, under you responsability. It was full of important and private object that I wont be able to replace.I am very choked by the very unprofessional way that your company deals with this type of situation : 1. The driver did not know anything about how to deal with that, and say that it was not his responsability. Your are the transporter, the driver has the responsability of what he is transporting.2. When I call you consumer service it was impossible to access to an English speaker, even if I press 1 and I tried to call 5 times (from a Belgium number to a German number, so money spend again from my side). No one was able to help me with my problem.3. I finally found this form on your web site, but now I have to wait 2 weeks in order to know if I will be rembourse or not. What is that mean, when are you taking your responsibility ? But meanwhile I look on the internet and I found so many cases like me. Testimony of people that was in rage with your company. I also found a case of Jurisprudence in France about a similar cases with your company and the Court finnally state : « la Cour de cassation affirme que le transporteur de voyageurs est accessoirement tenu d'une obligation de résultat relativement au transport des bagages placés en soute, de sorte qu'il est tenu de répondre de leur disparition. C'est au juge du fond qu'il revient d'apprécier la valeur probante des éléments de preuve qui lui sont soumis, portant sur l'inventaire des biens volés et déclarés par les plaignants, pour évaluer la portée de l'existence du préjudice et chiffrer son montant. » I had attched this article to this form.So what is that mean is that you ARE responsible if a bag is stolen. Moreover, I was not the only one yesterday to have a bag stolen, a young man also had is bag pack stolen. I hope for him that you will also take you responsibility with his case. For a company of your size I don’t understand why you do not take more care. It would be easy to just check in the ticket of the passenger if they took the good amount of bag when they leave !It feels that you just do not care. The mistake is clearly from you side. Here the description of my bag and what was in it is attached in the scan of my deposition at the police. And here with the price of each things approximatively : 1 zara trousser : 40 euro1 galerie lafayette trousers : 50 euro2 short HM : 20 euros1 short American vintage : 80 euro4 bras : 350 euros10 t-shirt : 200 euros3 blouses : 120 euros1 sweet cos : 50 euros1 black shirt : 40 euros1 Skirt : 35 euros1 black dress : 45 eurosCosmétiques : 175 euros4 books (2 artist books) : 110 euros1 samsonite suitecase : 90 euros TOTAL :1405 euros If you need anymore details I can come back to you, but I think its clear like that.With this letter I ask to be totally rembourse of it. Plus my phone communication with your services. I will be able to communicate to you the amount later. Looking forwards to hear from you,Best regards, Chloé Malcotti.

Messages (3)

Flixbus

A l'encontre de: C. M.

23-09-2020

DATA NOT AVAILABLE

C. M.

A l'encontre de: Flixbus

13-10-2020

Cher FlixBus, Avez vous pris le temps de lire ma plainte ?Vous n’y répondez aucunement !Pouvez envoyer autre chose qu’un message automatique ?Cordialement,Chloé Malcotti.

Flixbus

A l'encontre de: C. M.

13-10-2020

DATA NOT AVAILABLE


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