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conditions abusives

Closed Publique

Plainte

J. P.

A l'encontre de: ontrend.vip

16-02-2023

Sans m'en rendre compte, j'ai été abonné à ce site qui prélève une somme tous les 15 jours sur votre carte de crédit et cette somme leur est acquise après 1 mois. Voici un extrait de leurs conditions générales.3.2 Votre compte reflète le solde des crédits d'abonnement. Un crédit Ontrend.vip peut être dépensé à tout moment. Le nombre de crédits que vous recevez correspond au coût du programme, exprimé en EUR (1 EUR = 1 crédit). Un crédit Ontrend.vip expire après 30 jours.3.3 La fonction de carte-cadeau est presque identique à celle des crédits d'adhésion. Les cartes-cadeaux constituent des certificats promotionnels prépayés qui sont fournis aux membres dans le cadre du programme d'abonnement. Vous pouvez les utiliser pour acheter n'importe quel produit ou service disponible sur ce site. Les cartes-cadeaux sont librement cessibles et peuvent être fractionnées et appliquées à différents achats sur ce site ou pour des services Ontrend.vip. Les cartes-cadeaux expirent 3 jours après leur date d'acquisition.3.4 Les cartes-cadeaux expirent 5 jours après leur date d’acquisition. Cependant, si vous annulez l’abonnement pendant votre période initiale, la carte-cadeau sera inaccessible sur votre compte.3.5 Le prix de l'abonnement mensuel est de €6.95 pour STARTER_MINI, €15.00 pour STARTER, €23.00 pour BASIC, €33.00 pour PRIME, €43.00 pour GOLD, €63.00 pour VIP, TVA comprise, débité sur la carte de crédit du client chaque mois en fonction de l'offre choisie par celui-ci. Ontrend.vip propose parfois des offres spéciales de bienvenue, avec une période d'essai variant généralement de 3 à 30 jours. Le prix de votre abonnement mensuel peut être réduit à un autre modèle de tarification de manière automatique après votre inscription. Le cas échéant, vos factures refléteront le nouveau prix d'abonnement.3.6 Si le client souhaite résilier son abonnement, il peut le faire avec effet immédiat. Son intention doit être notifiée par écrit à l'adresse e-mail indiquée à l'article 10, ou bien dans la section Mon compte du site Web, sous la fonction Résilier l'abonnement. Les crédits ne sont pas remboursables.

Messages (5)

ontrend.vip

A l'encontre de: J. P.

16-02-2023

- Please type your reply above this line -Dear Plaintes, Thank you for contacting us!We have received your request and a support representative will be reviewing your request within 12-24 hours.Thank you for your patience - We are looking forward to helping you -). Best regards, Customer Support[2259VQ-ZKPY7]

ontrend.vip

A l'encontre de: J. P.

17-03-2023

- Please type your reply above this line -Your request (1475676) has been updated. To add additional comments, reply to this email.----------------------------------------------Legal and Compliance, Mar 17, 2023, 16::44 GMT+1Dear all,Thank you for getting in contact with us regarding this matter that concerns your affiliate Mr. Jacques Pirard.After having a look into the request presented by the customer, we would like to mention that our platform ´s goal is to have happy customers. We have promoted a full membership with a 3 day full access period, for the user to try out our services, the offer also provided a free 15Eur gift card that was sent to the user's registered email address to be redeemed and spent on our website. After the limited period, as an active user, the customer was debited with the 63 credit recharges that provide the user a continuous and easy access wallet for online purchases on our platform. These recharges can also be skipped or cancelled at any time, at our customers discretion, as advised in each notification sent to the user by email before and after each recharge.We can see that the client has used one of the credit recharges to place an order using credits available in the account on 03.02.2023, the order appears as delivered on 16.02.2023.Our platform's goal is to provide the best service and experience, so we would like to offer the reactivation of two more credit recharges, for a total of 126 credits that would be made available in the user account, for the customer to use them for other purchases if he wishes to do so.In hope that the customer finds our offer satisfactory, we remain pending for the reply in order to activate the credits.Kind regards,Legal and Compliance[2259VQ-ZKPY7]

J. P.

A l'encontre de: ontrend.vip

17-03-2023

Vous m'avez prélevé plusieurs fois 63 euros perdus pour moi après quelques jours. ARNaQUE.Afin de ne pas perdre les 63 euros encore disponibles, j'ai commandé un des rares articles disponibles à la vente et j'(ai reçu un article de la mauvaise taille, donc inutilisable par moi. Lorsque j'ai signalé le problème, vous n'avez jamais répondu. PAS DE SUIVI COMMERCIAL. Même si vous prétendez vouloir donner satisfaction à vos clients.Votre site est en français et vous répondez à ma plainte en anglais, ce qui n'est pas du tout "fair play".Et maintenant, vous me proposez de vous verser de l'argent ...

ontrend.vip

A l'encontre de: J. P.

17-03-2023

- Please type your reply above this line -Dear Plaintes, Thank you for contacting us!We have received your request and a support representative will be reviewing your request within 12-24 hours.Thank you for your patience - We are looking forward to helping you -). Best regards, Customer Support[4YK4ZP-6R86O]

ontrend.vip

A l'encontre de: J. P.

21-03-2023

- Please type your reply above this line -Your request (1570995) has been updated. To add additional comments, reply to this email.----------------------------------------------Legal and Compliance, Mar 21, 2023, 12::45 GMT+1Dear all,We have received a new notification, regarding the disconformity of our customer Mr.Jacques Pirard.Firstly we would like to apologise for the reply provided in English as at the moment from our department we can't provide communication in other languages.After a careful examination of the details exposed, we could see that the customer indeed contacted our customer department on 16.02.2023 mentioning that there was a discrepancy with the received order.The communication received from Mr. Pirard was replied to on the same day, within 15 minutes from it being received. Our customer support department requested further details to look into the case and offer the best assistance to our client, but, unfortunately, we have not received any further reply from the customer on the communication after that, so we were unable to proceed with the reclamation process.We would also like to make reference to the offer we had previously made to the customer to have two more credit recharges reactivated, for a total of 126 credits that would be made available in the user account, for the customer to use them for other purchases he wishes to do so. We would like to renew our proposition and remain pending to the reply from the customer with regards to it and for any further assistance that might be needed.Kind regards,Legal and Compliance[4YK4ZP-6R86O]


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