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Demande de remboursement des frais SMS injustement facturés

Résolue Publique

Type de problème:

Paiements et remboursements

Plainte

T. B.

A l'encontre de: Be-Mobile

25-09-2025

Objet : Frais SMS abusifs – parking.brussels / 4411.be (Ixelles) Bonjour, Je souhaite signaler un problème rencontré avec le service de stationnement à Ixelles via parking.brussels et 4411.be. En suivant leurs instructions, j’ai désactivé l’option de SMS de confirmation (0,15 € chacun), afin d’éviter les frais supplémentaires. Malgré cela, les SMS de confirmation ont continué à m’être envoyés et facturés. Résultat : j’ai payé le double du montant prévu pour les frais SMS (2,40 € au lieu de 1,20 € pour 8 tickets). Après avoir contacté les deux parties (parking.brussels et 4411.be), chacun renvoie la responsabilité à l’autre et aucun remboursement n’est proposé. Je considère qu’il s’agit d’une pratique potentiellement trompeuse ou abusive, qui pourrait affecter de nombreux usagers. Je vous demande donc d’examiner ce cas et d’intervenir si possible afin que les consommateurs soient protégés et que ces frais injustifiés soient stoppés. Je reste à votre disposition pour transmettre les preuves (copies des SMS, facturation, échanges avec les services concernés). Merci d’avance pour votre aide. Bien à vous, Torsten BUCK torstenbuck@manneken.be GSM: 0470 80 95 01

Messages (9)

Be-Mobile

A l'encontre de: T. B.

26-09-2025

Nous avons répondu à votre ticket (425510) ! Souhaitez-vous ajouter un commentaire ? Alors répondez à cet e-mail. Jonas (4411) 26 sept. 2025, 11:29 UTC+2 Bonjour, Concernant Début août, le client a désactivé les SMS de confirmation. Donc, il ne reçoit pas de SMS de confirmation s'il démarre un stationnement par SMS. En outre, il y a une exception pour cela: il n'est pas possible de désactiver les SMS de confirmation si le client essaye d'activer un voucher de stationnement. Ici, c'est le cas: le client utilise les services de 4411 pour activer des vouchers. Il active ses vouchers par SMS et reçoit un SMS de confirmation chaque fois. Donc, il n'y a pas de soucis technique dans ce cas. Bien à vous, 4411 Helpdesk www.4411.io 078/05.4411 FAQ: s:support.4411.io/hc Plaintes 25 sept. 2025, 16:45 UTC+2 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

T. B.

A l'encontre de: Be-Mobile

26-09-2025

It is not mentioned anywhere that deactivation of the SMS confirmation is only possibly for "stationnement" and not for "voucher de stationnement". Had I known that I could have used another, less expensive service (from somebody else) to activate my vouchers. I think you should make this clear in your documentation and reimburse me my extra fees paid.

Be-Mobile

A l'encontre de: T. B.

26-09-2025

Your ticket (425907) has been answered! Would you like to add a comment? Then respond to this email. Kevin (4411) 26 Sept 2025, 12:54 CEST Hello, When you buy a voucher this has a fixed duration. This duration can be found on the document provided by our partner. Once the voucher is actif, it is no longer possible to deactivate this. We are sorry if this may have caused any confusion. Kind regards, 4411 Helpdesk www.4411.io 078/05.4411 FAQ: s:support.4411.io/hc Plaintes 26 Sept 2025, 12:30 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

T. B.

A l'encontre de: Be-Mobile

26-09-2025

That has nothing to do with the fact that your documentation says I can deactivate SMS confirmations to save costs (and only now you say that doesn't apply for vouchers; why???). I wasn't "confused". Your instructions are incorrect / incomplete.

Be-Mobile

A l'encontre de: T. B.

26-09-2025

Your ticket (425950) has been answered! Would you like to add a comment? Then respond to this email. Jonas (4411) 26 Sept 2025, 14:07 CEST Hello, About which documentation are you talking about? So we can have a look. Kind regards, 4411 Helpdesk www.4411.io 078/05.4411 FAQ: s:support.4411.io/hc Plaintes 26 Sept 2025, 13:46 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

T. B.

A l'encontre de: Be-Mobile

26-09-2025

https://www.parking.brussels/fr/cashless https://parking.brussels/en/park-your-car/pay-your-parking https://4411.be/en-be/services/sms-parking https://parking.brussels/en/contact-and-support/faq/parking-faq https://support.4411.be/hc/en-be/articles/9857459976220-How-do-I-turn-off-confirmation-messages-from-4411 Tell me where it says anywhere anything about voucher parking being charged differently. Or anything about voucher parking at all. parking.brussels told me to follow the instructions on 4411.be to send my voucher numbers via SMS.

Be-Mobile

A l'encontre de: T. B.

26-09-2025

Your ticket (426027) has been answered! Would you like to add a comment? Then respond to this email. Jonas (4411) 26 Sept 2025, 16:32 CEST Hello, Thanks to notify us this information isn't included in our FAQ. We will modify this. Also, we will exceptionally refund the confirmation messages that you have got for your sessions. We count 9 sessions, so we will refund €1,35. To which IBAN do we need to transfer the amount please? Kind regards, 4411 Helpdesk www.4411.io 078/05.4411 FAQ: s:support.4411.io/hc Plaintes 26 Sept 2025, 15:46 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

T. B.

A l'encontre de: Be-Mobile

26-09-2025

Many thanks! IBAN: BE30 0014 3318 5811 Account holder: Torsten Buck Perhaps parking.brussels should update their documentation as well. See enclosed the instructions they gave me, explicitly saying I can turn off the confirmation SMSes. Best Regards, Torsten Buck

Be-Mobile

A l'encontre de: T. B.

29-09-2025

Your ticket (426078) has been answered! Would you like to add a comment? Then respond to this email. Jonas (4411) 29 Sept 2025, 13:34 CEST Hello Torsten, We'll pass this on to our financial services immediately and you will receive this amount as soon as possible. Usually, it takes about 2 weeks for the money to arrive back on your account. Kind regards, 4411 Helpdesk www.4411.io 078/05.4411 FAQ: s:support.4411.io/hc Plaintes 26 Sept 2025, 17:15 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


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