Dag mevrouw Yaagoubi,
Ik heb uw klacht goed ontvangen.
Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen.
Hierbij een overzicht van uw meterstanden en verbruiken (= delta) op uw dag- en nachtteller:
U had dus een verbruik van:
2019-2020: 2632 kWh op de dagteller en 2185 kWh op de nachtteller
2020-2021: 2816 op de dagteller en 2213 op de nachtteller
2021-2022: 2122 op de dagteller en 1441 op de nachtteller
2022-2023: 2028 op de dagteller en 1503 op de nachtteller
2023-2024: 2373 op de dagteller en 1702 op de nachtteller
Hierbij een overzicht van uw meterstanden en verbruiken (= delta) op de exclusief nachtteller:
2019-2020: 4272 kWh
2020-2021: 8569 kWh
2021-2022: 3865 kWh
2022-2023: 3380 kWh
2023-2024: 3763 kWh
Voor de periode 23/03/24 tot 08/07/24 had u een verbruik van 0 kWh op de dagteller, 296 op de nachtteller en 4330 op de exclusief nachtteller, dit komt overeen met uw factuur:
Voor de periode 09/07/24 tot 17/10/24 had u een verbruik van 3 kWh op de dagteller, 0 op de nachtteller en 5503 op de exclusief nachtteller, dit komt overeen met uw factuur:
Zoals u ziet zit het grootste verbruik op uw exclusief nachtteller, en deze teller staat los van uw zonnepanelen, want deze zijn aangesloten op uw dag- nachtteller. Het verbruik op de dag- nachtteller is aanzienlijk lager, na de plaatsing van de zonnepanelen.
09/07/24 is de datum van de keuring van uw zonnepanelen. Uw zonnepanelen lagen er inderdaad al langer, en waren ook eerder in dienst, maar dit mag niet, uw zonnepanelen mogen eigenlijk pas in dienst vanaf datum keuring.
U heeft via uw leverancier gevraagd om de meterstanden dd. 09/07/24 aan te passen, wat ook gedaan werd, en waardoor u dus geen verbruik heeft op de dagteller voor de periode 23/03/24 tot 08/07/24, een voordeel dat u dus reeds gekregen heeft, zonder dat die eigenlijk mocht (uw meter kon en mocht nog niet teruggedraaid zijn, want ze mochten pas op 09/07/24 in dienst gesteld worden).
Op de digitale exclusief nachtteller heeft u geen verbruik meer, dus nu heeft u waarschijnlijk uw verwarming en boiler aangesloten op uw gewone dag- nachtteller, waar ook de zonnepanelen op aangesloten zijn.
Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Klachtenbeheer Fluvius
Van: plaintes@notify.test-achats.be plaintes@notify.test-achats.be Namens plaintes@test-achats.be
Verzonden: vrijdag 3 januari 2025 9:15
Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be
Onderwerp: Explication
s:www.fluvius.be/disclaimer