Retour

Facturation sans avoir contrat signer

Résolue Publique

Plainte

C. D.

A l'encontre de: FLUVIUS

10-10-2023

Bonjour,La société me réclame des factures pour un montant de 238,36€. Je n'ai jamais demandé d'être fourni en électricité ou gaz pour cette société.Depuis 2021 la société n'arrête pas de m' acharner malgré les faits que j'ai demandé a plusieurs reprises d'avoir le contrat que j'ai signé avec eux et aussi la relève des compteurs ou sont basées les factures, mais malheureusement je n'ai jamais reçu de réponse de chez eux (j'ai touts les e-mails que j'ai envoyé en faisant la demande sitée)Depuis plusieurs mois je reçois d'une société qui s'appelle Intrum des lettres et des menaces (huissiér de justice et tribunal) a cause de cette supposée dette vers Luminus, ma réponse envers Intrum est toujours la même vers Luminus.Si j'ai les preuves ( contrat signé et index des compteurs) je paye sans problème.

Messages (1)

FLUVIUS

A l'encontre de: C. D.

11-10-2023

Dag meneer Bruno De Freitas Martins,Ik heb uw klacht goed ontvangen.Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen.U had een contract op dit adres en op uw naam tot 09/01/23 bij Eneco.Voor gas had u daarvoor - tot 15/10/21 - een contract bij Engie.Voor elektriciteit had u daarvoor - van 13/10/21 tot 01/12/21 - een contract bij de sociale leverancier Fluvius.De facturen in bijlage gaan over Eneco.Voor de periode dat u bij de sociale leverancier zat, zie ik in bijlage geen facturen, hier heeft u nog een openstaand saldo van 238.36 Euro.De reden dat u hier facturen krijgt van Fluvius is omdat u gedropt werd door uw vorige leverancier, Engie.Fluvius is wettelijk verplicht om klanten die worden gedropt door hun leverancier op te vangen, en dit als sociale leverancier en op basis van het Energiebesluit:Artikel 5.2.1 § 2In geval van wanbetaling kan een leverancier pas overgaan tot opzegging van het leveringscontract met een huishoudelijke afnemer in de volgende gevallen:1° de huishoudelijke afnemer heeft binnen vijftien kalenderdagen na de verzending van de ingebrekestelling niet schriftelijk meegedeeld welke regeling hij wil treffen voor de betaling van de openstaande rekeningen2° de huishoudelijke afnemer heeft binnen vijftien kalenderdagen nadat hij schriftelijk heeft meegedeeld welke regeling hij wil treffen voor de betaling van de openstaande rekeningen, geen van de volgende acties ondernomen:a)zijn vervallen factuur betaaldb)een afbetalingsplan aanvaard3° de huishoudelijke afnemer komt, na de aanvaarding van een afbetalingsplan, zijn afbetalingsverplichtingen niet na.Artikel 5.2.3 § 1Als een leveringscontract met een huishoudelijke afnemer werd opgezegd en die afnemer uiterlijk acht kalenderdagen voor het einde van de opzeggingstermijn geen leveringscontract met een nieuwe leverancier heeft gesloten, dat ingaat vanaf het einde van de opzeggingstermijn, wordt de huishoudelijke afnemer vanaf de afloop van de opzeggingstermijn verder van elektriciteit of van aardgas beleverd door zijn distributienetbeheerder.De reden waarom Engie u gedropt heeft, daar kan enkel Engie u een antwoord op kunnen geven. Engie wou u niet langer als klant en dan dient Fluvius u dus op te vangen, en dit omdat u niet zonder elektriciteit zou vallen.Dit is de reden dat u facturen van Fluvius heb ontvangen, die tot op vandaag onbetaald zijn.Ik vind dus geen sporen terug van Luminus in dit verhaal, maar ik vermoed dat u Fluvius bedoelt.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer FluviusVan: plaintes@test-achats.be Verzonden: dinsdag 10 oktober 2023 21:03Aan: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox Onderwerp: Plainte - Facturation sans avoir contrat signer - (CPTBE01894011-86)s:www.fluvius.be/disclaimer


Besoin d'aide ?

Les entreprises répondent en moyenne dans les 3 jours. Au-delà de ce délai, veuillez prendre contact avec nous.

Appelez-nous

Nos avocats sont disponibles du lundi au vendredi de 9h à 12h30 et de 13h à 17h (vendredi jusqu'à 16h)

Informations pour les entreprises

En savoir plus sur ce service

Informations pour les consommateurs

En savoir plus sur cette plateforme