Retour

facture annuelle

Résolue Publique

Plainte

Y. A.

A l'encontre de: FLUVIUS

20-10-2023

Bonjour,En fait j'ai reçu la facture annuelle de fluvius pour l'électricité et le gaz. Sauf qu'ils ne sont pas venus relever les index ni les miens ni ceux des voisins. Et donc dans la facture ils ont estimé combien on a utilisé. (électricité et gaz)Sauf que c'est en rien en accord avec ce qu'il y a sur mon compteur. Maintenant je me retrouve avec une facture impayée qui est bien plus élevé que ce qui doit être.Donc je viens vers vous pour m'aider, merci.

Messages (4)

FLUVIUS

A l'encontre de: Y. A.

20-10-2023

BonjourPour mieux vous servir. Pouvez-vous nous communiquer votre adresse de consommation, s'il vous plaa®t ?Merci d'avance!Met vriendelijke groeten,Kris VermeerschKlachtencommissieBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.be

Y. A.

A l'encontre de: FLUVIUS

21-10-2023

Bonjour,Pour l'adresse c'est Schaarbeeklei 648 1800 Vilvoorde.Merci.

FLUVIUS

A l'encontre de: Y. A.

24-10-2023

Beste,Ik heb uw klacht goed ontvangen. Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen:Als netbeheerder passen wij Technisch Reglement van de VREG toe.In dit reglement (:www.vreg.be/nl/technische-reglementen) vindt u onder artikel 4.3.17 het volgende terug:Artikel 4.3.17 Correctie van meetgegevens § 1 Als de elektriciteitsdistributienetbeheerder niet kan beschikken over de werkelijke meetgegevens of als hij van oordeel is dat de beschikbare resultaten niet betrouwbaar of foutief zijn, worden de meetresultaten in kwestie in het validatieproces vervangen door waarden die de elektriciteitsdistributienetbeheerder op basis van objectieve en niet-discriminerende criteria billijk acht. § 2 De waarden waardoor de onbetrouwbare of foutieve gegevens worden vervangen zijn de waarden die de uitkomst vormen van een van de volgende schattingsprocedures waarbij de elektriciteitsdistributienetbeheerder onderstaande volgorde van schattingsprocedures respecteert: redundante metingen andere meetresultaten die de betrokken elektriciteitsdistributienetgebruiker beschikking heeft vergelijking met de gegevens van een periode die als equivalent wordt beschouwd.Als u uw meterstanden niet doorgeeft, maakt de netbeheerder zelf een schatting van uw verbruik. Die schatting is gebaseerd op vroegere meterstanden, en kan dus grondig verschillen van uw werkelijke verbruik. Een schatting kan dus ernstig in uw nadeel spelen, en kan ervoor zorgen dat u plots een grote rechtzetting moet betalen bij een volgende meteropname. Laat u niet onaangenaam verrassen, en geef altijd uw meterstanden tijdig en correct door.In bijlage vindt u de 2 laatste brieven die naar u verstuurd werden, helaas geeft u hier inderdaad geen gevolg aan.Aangezien u van leverancier gaat veranderen stel ik voor dat u uw meterstanden nu wel doorgeeft, d.m.v de 2e brief in bijlage. Indien uw huidige meterstanden inderdaad lager liggen, zullen de voorgaande meterstanden herschat worden, op deze manier zal uw probleem dus opgelost zijn. Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius

Y. A.

A l'encontre de: FLUVIUS

26-10-2023

Bonjour,Pour les lettres du 21/08/2023 et du 03/09/2023 j'y est déjà répondu. Et en même temps j'ai essayé d'inscrire les relevés sur le site mais le code est invalide. J'ai reçu une lettre daté du 09/10/2023, a la quelle j'ai répondu, mais là le code pour le site a fonctionné et j'ai donc aussi communiqué les relevés sur le site.Je mets quand même les photos des compteurs auxquelles je suis passé de 55595kwh pour l'électricité et je suis a 56167 kwh aujourd'hui. Et pour le gaz je suis passé de 11369 à 11683 aujourd'hui.Donc quand je vois que vous me dites que j'ai utilisé 5250kwh, la il y a un problème parce que moi je compte 572kwh même chose pour le gaz vous me dites 409 alors que moi je vois 314.Donc il faudrait effectuer un contrôle. Merci.


Besoin d'aide ?

Les entreprises répondent en moyenne dans les 3 jours. Au-delà de ce délai, veuillez prendre contact avec nous.

Appelez-nous

Nos avocats sont disponibles du lundi au vendredi de 9h à 12h30 et de 13h à 17h (vendredi jusqu'à 16h)

Informations pour les entreprises

En savoir plus sur ce service

Informations pour les consommateurs

En savoir plus sur cette plateforme