Beste,Ik heb uw klacht goed ontvangen. Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen:Als netbeheerder passen wij Technisch Reglement van de VREG toe.In dit reglement (:www.vreg.be/nl/technische-reglementen) vindt u onder artikel 4.3.17 het volgende terug:Artikel 4.3.17 Correctie van meetgegevens § 1 Als de elektriciteitsdistributienetbeheerder niet kan beschikken over de werkelijke meetgegevens of als hij van oordeel is dat de beschikbare resultaten niet betrouwbaar of foutief zijn, worden de meetresultaten in kwestie in het validatieproces vervangen door waarden die de elektriciteitsdistributienetbeheerder op basis van objectieve en niet-discriminerende criteria billijk acht. § 2 De waarden waardoor de onbetrouwbare of foutieve gegevens worden vervangen zijn de waarden die de uitkomst vormen van een van de volgende schattingsprocedures waarbij de elektriciteitsdistributienetbeheerder onderstaande volgorde van schattingsprocedures respecteert: redundante metingen andere meetresultaten die de betrokken elektriciteitsdistributienetgebruiker beschikking heeft vergelijking met de gegevens van een periode die als equivalent wordt beschouwd.Als u uw meterstanden niet doorgeeft, maakt de netbeheerder zelf een schatting van uw verbruik. Die schatting is gebaseerd op vroegere meterstanden, en kan dus grondig verschillen van uw werkelijke verbruik. Een schatting kan dus ernstig in uw nadeel spelen, en kan ervoor zorgen dat u plots een grote rechtzetting moet betalen bij een volgende meteropname. Laat u niet onaangenaam verrassen, en geef altijd uw meterstanden tijdig en correct door.In bijlage vindt u de 2 laatste brieven die naar u verstuurd werden, helaas geeft u hier inderdaad geen gevolg aan.Aangezien u van leverancier gaat veranderen stel ik voor dat u uw meterstanden nu wel doorgeeft, d.m.v de 2e brief in bijlage. Indien uw huidige meterstanden inderdaad lager liggen, zullen de voorgaande meterstanden herschat worden, op deze manier zal uw probleem dus opgelost zijn. Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius