Retour

facture incorrecte car nous avions un contrat chez un fournisseur

En cours de traitement Publique

Type de problème:

Facture

Plainte

F. D.

A l'encontre de: FLUVIUS

22-05-2025

Madame, Monsieur, Le 1er mai 2025, j'ai reçu de votre part la facture susmentionnée pour un montant de 3634.57 €. Il doit cependant y avoir erreur : vous signalez que nous n'avions pas de contrat, alors que nous avions fait la demande de déménagement chez Luminus et nous sommes en plainte chez eux (voir pièce jointe plainte) car nous avions avant le déménagement un contrat chez Luminus de mai 2021 et d'une validité de 3 ans (voir pièce jointe durée et prix du contrat). Pour preuve, Luminus nous a même déjà facturé le 1er jour de notre déménagement le 9/2/2022 (voir pièce jointe 0046... facturation d'un jour). Je conteste donc cette facture et vous demande de la vérifier. Dans l'attente de votre réponse, je paierai la partie non contestée de la facture, soit 0€, et ce sans préjudice de mes droits. Cordialement,

Messages (2)

FLUVIUS

A l'encontre de: F. D.

27-05-2025

Beste heer Delvaux Ik heb uw klacht goed ontvangen. Ik heb navraag gedaan bij de betrokken diensten van Fluvius. Ik zal u terug contacteren van zodra ik over meer informatie beschik. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius Van: plaintes@notify.test-achats.be plaintes@notify.test-achats.be Namens plaintes@test-achats.be Verzonden: donderdag 22 mei 2025 12:00 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Bulk: facture incorrecte car nous avions un contrat chez un fournisseur ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

A l'encontre de: F. D.

28-08-2025

Fluvius - Intern Beste heer Delvaux Mijn excuses omdat ik nu pas terug contact opneem omtrent uw klacht van 22/05/2025. Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen: U had in het verleden al contact met zowel uw leverancier als Fluvius omtrent uw contract op het betrokken leveringsadres. Ik bezorg u kopie van het laatste contact per mail (op 09/08/2024) vanuit Fluvius hieromtrent. Omwille van een technisch issue kon uw leverancier het contract jammer genoeg niet laten opstarten met een staratum in 2022. Fluvius zette de procedure om de leveringen stop te zetten, on hold, maar er kon verder niets worden ondernomen, tot het probleem opgelost geraakte. In juli 2024 werd het technisch issue verholpen en heeft uw leverancier het contract opgestart met staratum 01/07/2024. Vanaf die datum krijgt u facturen van uw leverancier. In de periode dat er geen contract was – in dit geval buiten uw wil om- was er echter wel elektriciteits- en gasverbruik. Dit verbruik kreeg u ondertussen aangerekend door Fluvius, die in dit geval optreedt als Uitzonderingsleverancier. Hier kan ik niets aan veranderen. Wat ik wel heb laten uitvoeren, is een aanpassing van de factuurbedragen (van Fluvius). Concreet houdt deze aanpassing het volgende in: De facturen van Fluvius werden herrekend aan de energieprijs die u bij de leverancier zou betaald hebben in de betrokken periodes, van 01/07/2022 tot 30/06/2024. Op die manier ondervindt u geen nadeel van het feit dat u het verbruik krijgt aangerekend door Fluvius i.p.v. door uw leverancier. Het verbruik vóór 01/07/2022 werd u ook niet aangerekend. Cfr. de geldende regelgeving kan immers het verbruik tot maximum 2 jaar in het verleden worden rechtgezet. Aangezien het probleem werd verholpen in juli 2024, kon bijgevolg het verbruik vanaf ten vroegste 01/07/2022 worden aangerekend. De nieuwe facturen worden u nog per post toegestuurd. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius Van: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie Verzonden: dinsdag 27 mei 2025 9:53 Aan: plaintes@test-achats.be Onderwerp: RE: Bulk: facture incorrecte car nous avions un contrat chez un fournisseur Beste heer Delvaux Ik heb uw klacht goed ontvangen. Ik heb navraag gedaan bij de betrokken diensten van Fluvius. Ik zal u terug contacteren van zodra ik over meer informatie beschik. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius Van: plaintes@notify.test-achats.be Namens plaintes@test-achats.be Verzonden: donderdag 22 mei 2025 12:00 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie Onderwerp: Bulk: facture incorrecte car nous avions un contrat chez un fournisseur ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌


Besoin d'aide ?

Les entreprises répondent en moyenne dans les 3 jours. Au-delà de ce délai, veuillez prendre contact avec nous.

Appelez-nous

Nos avocats sont disponibles du lundi au vendredi de 9h à 12h30 et de 13h à 17h (vendredi jusqu'à 16h)

Informations pour les entreprises

En savoir plus sur ce service

Informations pour les consommateurs

En savoir plus sur cette plateforme