Retour

Facture triplée en 2 ans sans rapport avec consommation

Résolue Publique

Plainte

F. E.

A l'encontre de: Farys

01-02-2024

Bonsoir,Notre consommation est passée de 149 m3 en 2021 à 190 m3 en 2022, puis 205 m3 en 2023.La hausse de consommation est donc de 27,52 % sur 2021/22 et de 37,58 % sur 2021/23Or à la même période notre facture trimestrielle est passée de 110 € en 2021 à plus de 300 € en 2023, soit une hausse de près de… 300%.Farys n'a fourni aucune explication à cette hausse ahurissante.

Messages (2)

Farys

A l'encontre de: F. E.

01-02-2024

Geachte klant,Wij hebben uw bericht goed ontvangen en zullen dit zo spoedig mogelijk behandelen. Mogen wij u vragen uw e-mail niet opnieuw te versturen, we verliezen uw vraag zeker niet uit het oog.Dit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden.Met vriendelijke groeten,Farys klantendienstOnek de snelste manier om uw klantzaken te regelen: via MyFarys, ons online klantenportaal op www.farys.be/myfarys. Wist u trouwens dat u er ook uw verhuis kan regelen?Farys - opdrachthoudende vereniging - Maatschappelijke zetel: Stropstraat 1 - 9000 GentRPR Gent - KBO BTW BE 0200.068.636 - Belfius BE61 0910 1709 0217 - BIC: GKCCBEBB----------------------------------------------------------------------------Si vous habitez dans une commune à facilités (Drogenbos, Linkebeek, Renaix ou Wemmel), vous trouvez la traduction de cet e-mail sur www.farys.be/fr/message-automatique.----------------------------------------------------

Farys

A l'encontre de: F. E.

08-02-2024

Geachte heer El Guedj  U stelt zich vragen bij de stijging van het bedrag van uw tussentijdse facturen.  Eerst en vooral en zoals wij u er al in onze eerdere, verschillende contacten op wezen: wij richten ons tot u in het Nederlands, omdat de taalwetgeving dit voorschrijft. Enkel klanten die gedomicilieerd zijn in een faciliteitengemeente mogen onze communicatie in het Frans ontvangen, als zij dat expliciet aanvragen. De gemeente waarin u woonde, is geen faciliteitengemeente.      Wij bezorgen u - om redenen van privacy - een antwoord via een aparte e-mail.  U vindt meer informatie over ons privacybeleid op www.farys.berivacybeleid.  Heeft u nog vragen, dan helpen wij u graag verder via www.farys.be/contact of via het nummer 078 35 35 99.  Met vriendelijke groetenFarys klantendienst    Oorspronkelijke tekstVan: plaintes@test-achats.be Aan: Klantendiensten CC: Verzonden: 02.02.24 14:01:11 Onderwerp: Plainte - Facture triplée en 2 ans sans rapport avec consommation - (CPTBE01962976-84)


Besoin d'aide ?

Les entreprises répondent en moyenne dans les 3 jours. Au-delà de ce délai, veuillez prendre contact avec nous.

Appelez-nous

Nos avocats sont disponibles du lundi au vendredi de 9h à 12h30 et de 13h à 17h (vendredi jusqu'à 16h)

Informations pour les entreprises

En savoir plus sur ce service

Informations pour les consommateurs

En savoir plus sur cette plateforme