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fraude sur la carte bancaire

Résolue Publique

Plainte

C. I.

A l'encontre de: Worldline

19-01-2024

I am writing to you regarding my credit card fraud of 968 euros. The transaction was made on www.bol.com, on the 19th of December and I only saw it on my credit card on the 23rd of December. I blocked the card and went to the police and filled in a police report. Bol's client service told me the transaction was done in another name and sent to Rue de Midi. I have no trace in my Bol client account either. I add in copy the pdf file with the echange between me and these companies. I do not understand what happened, I had no notice from the bank or anybody regarding the transaction, and I have had my credit card in my purse all the time, never lend it or loose it. Since then, I have filled in many reports and emails to ING - Xavier COLETTE, Directeur d’agence / KantoorhouderAgence / Kantoor ING Chazal xavier.colette@ing.comHe told me ING does not deal with this and I need to contact Wordline. Wordline - creditcardclaims-belgium@worldline.comThey replied twice saying the transaction was done securely and hence they consider it not being a fraud. I filled in twice a complain and called numerous times their service client without a response. Bol - they said ING needs to contact them, which ING did not do. The police - This is the officer who deals with the case thimo.boesmans@police.belgium.eu

Messages (1)

Worldline

A l'encontre de: C. I.

24-01-2024

Bonjour,Votre demande m'a été transmise.La transaction contestée a été faite par le biais d'une authentification forte (transaction Internet de type 3D secured à l'aide d'un lecteur de carte).Ceci n'est possible qu'après la transmission de données confidentielles.La titulaire a été victime d'hameçonnage (réaction à un courriel), SMiShing (réaction à un message SMS, via Facebook, Whatsapp, LinkedIn, Messenger), Quishing (QR code) ou Vishing (réaction à un appel téléphonique).Ce message ou appel peut avoir trait à une mise à jour des données bancaires ou lecteur de carte, de données dans le cadre d'un abonnement (ex. Netflix), de données sur un compte paypal par exemple, de la mise à jour de l'application Itsme, au paiement de frais supplémentaires pour la livraison d'un colis, etc. (liste non exhaustive).Au vu des éléments précités, nous ne sommes pas en mesure d'intervenir dans ce dossier.Etant donné que la titulaire n'est pas d'accord avec cette décision, nous vous conseillons de vous adresser au siège central de la banque, seul habilité à poursuivre l'analyse du dossier et à meme de répondre à vos questions  :plaintes@ing.beBien à vous,Frieda E.Fraud Administration Specialist WorldlineIssuing Dispute and Fraud Administration  Jan 19 2024 14:29::36 GMT+0100 (Central European Standard Time)Subject: Plainte - fraude sur la carte bancaire - (CPTBE01955477-54)


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