Retour

Horaire compteurs jour/nuit incorrect

Closed Publique

Plainte

J. V.

A l'encontre de: FLUVIUS

30-06-2020

Bonjour,J'habite à Dilbeek depuis 3 ans.J'ai des panneaux solaires mais un compteur bi-horaire.Selon le site de Fluvius (https://www.fluvius.be/nl/thema/aansluitingen/uren-van-het-dag-en-nachttarief) le compteur de jour fonctionne de 7h à 22h du lundi au vendredi. Or, je viens de me rendre compte que le compteur de jour fonctionne en réalité de 6h à 21h. Ma commune ne se trouve pas dans la liste des exceptions.Ca me pose un problème car je basais ma consommation sur 7-22. Avec mes panneaux solaires, j'ai intérêt à faire tourner mes machines sur le compteur de jour. Donc je faisais souvent tourner le lave-vaisselle ou le lave-linge jusque 22h sans savoir qu'à partir de 21h le compteur de nuit se mettait en marche!En 3 ans, j'ai sûrement perdu une centaine d'euros minimum.Merci de considérer ma plainte.J'espère obtenir réparation.Bien à vous,JoséPS : fin août, Fluvius viendra installer un compteur digital monohoraire.

Messages (7)

FLUVIUS

A l'encontre de: J. V.

15-07-2020

Beste,Verwijzend naar onderstaand bericht nam ik dossier 2000010420 in behandeling.In Dilbeek is het inderdaad dagtarief van 7u tot 22u.Bij nazicht merk ik op dat er op 21/08/2020 een digitale meter voor gas en elektriciteit wordt geplaatst bij klant.Ik heb zonet contact gehad met de technische dienst en afgesproken dat de technieker die op 21/08 ter plaatse gaat, zal bekijken welk programma er op het ontvangststoestel van de meter staat ingesteld. Na 21/08 zal de technische dienst mij hierover informeren en kom ik op dit dossier terug.Met vriendelijke groeten,Evelien DaelewynKlantenservice - Marketing StrategiePostbus 609090 MelleTel: 0800 600 01www.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

J. V.

A l'encontre de: FLUVIUS

21-07-2020

Beste,bedankt voor uw feedback.Ik stel voor dat jullie technieker tussen 6u00 en 6u45 's morgens aankomt, hij zal dan direct kunnen zien dat de dagtarief reeds geactiveerd is.Zo is er geen discussie mogelijk.Is dit een mogelijk?Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,José Verbiest

J. V.

A l'encontre de: FLUVIUS

07-08-2020

Beste,Ik stel voor dat jullie technieker op 21/8 tussen 6u00 en 6u45 's morgens aankomt, hij zal dan direct kunnen zien dat de dagtarief reeds actief is.Zo is er geen discussie mogelijk.Is dit een mogelijk?Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,José Verbiest

FLUVIUS

A l'encontre de: J. V.

07-08-2020

Beste,Verwijzend naar onderstaand bericht deed ik navraag bij de technische dienst.Onze technieker zal ter plaatse gaan tussen 07u30 en 12u. Het is niet mogelijk om de afspraak tussen 6u en 6u45 te laten doorgaan.Met vriendelijke groeten,Evelien DaelewynKlantenservice - Marketing StrategiePostbus 609090 MelleTel: 0800 600 01www.fluvius.be

J. V.

A l'encontre de: FLUVIUS

09-08-2020

Beste, OK, spijtig...ik heb een video gemaakt die toont dat de nachtteller vanaf 21u start (ipv 22u).hierbij de link : https://youtu.be/GZ2lhRGDT6YIndien gewenst kan ik hetzelfde doen net vóór 6u (wanneer de dagteller start).Mvg,José

J. V.

A l'encontre de: FLUVIUS

17-08-2020

Beste,Ik heb de interventie van vrijdag 21/8 moeten annuleren.Reden : de aanpassing naar van dag/nacht tarief naar een dagtarief kan blijkbaar niet meer op analogue meters..Digitale tellers zijn momenteel niet geschikt voor mijn vrouw en mijn zoon die erg gevoelig zijn voor draadloze signalen en elektromagnetische stralingen . Een bekabelde oplossing zal helaas pas beschikbaar zijn vanaf 2023 volgens de website van Fluvius ... Ik heb dan gevraagd om de daguren van 6-21 naar 7-22 aan te passen maar het kan blijkbaar niet...ik heb een tweede video aangemaakt om te tonen dat de dagteller om 6u05 start ipv 7u.https://youtu.be/dkE7r5RpYg8Nu dat de interventie van 21/8 geannuleerd is, hoe zal mijn klacht verder opgenomen worden?Alvast bedankt.Mvg,José Verbiest

FLUVIUS

A l'encontre de: J. V.

20-10-2020

DATA NOT AVAILABLE


Besoin d'aide ?

Les entreprises répondent en moyenne dans les 3 jours. Au-delà de ce délai, veuillez prendre contact avec nous.

Appelez-nous

Nos avocats sont disponibles du lundi au vendredi de 9h à 12h30 et de 13h à 17h (vendredi jusqu'à 16h)

Informations pour les entreprises

En savoir plus sur ce service

Informations pour les consommateurs

En savoir plus sur cette plateforme