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Mislead about a car rental

Closed Publique

Plainte

S. V.

A l'encontre de: EUROPCAR

15-11-2023

Good morning, I had a car reservation at Chania Airport, early September 2023. Due to a bank concern with my credit card, I contacted the Europcar Agency prior to my trip, explaining my situation. The gentleman, understanding, agreed to allow me to pay with my debit card. Upon arrival, the staff requested an additional fee for the use of my debit card, over 100 euro, then declined to take my debit card (Maestro). This left me in a foreign country, with no means of transportation other than taking a cab that cost me 235 Euro to reach my hotel.I had fully read the rental agreement and would have canceled the rental prior to my trip, during my call but I was mislead into a shady business deal. Upon my return, early September I submitted via email a complaint that remains unresolved to this day. Further communication via Europcar Facebook page remain unsuccessful.I am requesting full reimbursement of the cab fair!

Messages (9)

EUROPCAR

A l'encontre de: S. V.

15-11-2023

Bedankt om onze klantendienst te contacteren. Uw aanvraag werd geregistreerd onder referentie 18173460. Wees ervan overtuigd dat wij ons best doen om uw vraag zo snel als mogelijk te behandelen. Een copie van uw factuur kan u bekomen via www.europcar.be, selecteer "print een factuur" op het HELP gedeelte van de homepagina. Indien u informeert naar uw huurwaarborg, gelieve te noteren dat dit tot 10 werkdagen kan duren vooraleer het bedrag beschikbaar is op uw bankrekening. Vriendelijke groeten,-------------------------------------------------------------------------------------------------------Chère Cliente, Cher Client, Merci d'avoir contacté notre Service Relation Client. Votre demande porte la référence 18173460. Soyez assurés que nous restons mobilisés pour vous répondre dans les meilleurs délais. Pour obtenir un duplicata de facture, vous pouvez vous rendre sur notre site internet www.europcar.be, rubrique Imprimer Votre Facture. Si votre demande concerne votre pré-autorisation, nous vous informons que son montant est généralement disponible sur votre compte bancaire dans un délai de dix jours ouvrés. Cordialement, Europcar - Service Relation Client-------------------------------------------------------------------------------------------------------Thank you for contacting our Customer Services department. Your request has been registered under reference 18173460. Please rest assured that we will do our best to handle your request as soon as possible. You can obtain a copy of your invoice via www.europcar.be, select 'print an invoice' on the HELP section of the homepage. If you are enquiring about your rental deposit, please note this may take up to ten working days for the funds to be available on your account.Best Regardsse.Thread_IdEuropcar Belgium Customer ServicesBrixtonlaan 43B - 1930 ZaventemBELGIUMOffice: +32 709 71 15customer.servicesbelgium@europcar.comref:!00D580L9nB.!5001i01GZESx:refSave trees. Print only when necessary.ref:!00D580L9nB.!5001i01GZESx:ref--------------------------------------------------------------15/11/2023--To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to Customer.ServicesBelgium+unsubscribe@europcar.com.

S. V.

A l'encontre de: EUROPCAR

15-11-2023

And here we go again, more running around! See the previous case numbers given, to this day with no resolution : #17444834 /#17631913.So what’s the point of yet giving me another one?!?!

EUROPCAR

A l'encontre de: S. V.

15-11-2023

Bedankt om onze klantendienst te contacteren. Uw aanvraag werd geregistreerd onder referentie 18173564. Wees ervan overtuigd dat wij ons best doen om uw vraag zo snel als mogelijk te behandelen. Een copie van uw factuur kan u bekomen via www.europcar.be, selecteer "print een factuur" op het HELP gedeelte van de homepagina. Indien u informeert naar uw huurwaarborg, gelieve te noteren dat dit tot 10 werkdagen kan duren vooraleer het bedrag beschikbaar is op uw bankrekening. Vriendelijke groeten,-------------------------------------------------------------------------------------------------------Chère Cliente, Cher Client, Merci d'avoir contacté notre Service Relation Client. Votre demande porte la référence 18173564. Soyez assurés que nous restons mobilisés pour vous répondre dans les meilleurs délais. Pour obtenir un duplicata de facture, vous pouvez vous rendre sur notre site internet www.europcar.be, rubrique Imprimer Votre Facture. Si votre demande concerne votre pré-autorisation, nous vous informons que son montant est généralement disponible sur votre compte bancaire dans un délai de dix jours ouvrés. Cordialement, Europcar - Service Relation Client-------------------------------------------------------------------------------------------------------Thank you for contacting our Customer Services department. Your request has been registered under reference 18173564. Please rest assured that we will do our best to handle your request as soon as possible. You can obtain a copy of your invoice via www.europcar.be, select 'print an invoice' on the HELP section of the homepage. If you are enquiring about your rental deposit, please note this may take up to ten working days for the funds to be available on your account.Best Regardsse.Thread_IdEuropcar Belgium Customer ServicesBrixtonlaan 43B - 1930 ZaventemBELGIUMOffice: +32 709 71 15customer.servicesbelgium@europcar.comref:!00D580L9nB.!5001i01GZEPL:refSave trees. Print only when necessary.ref:!00D580L9nB.!5001i01GZEPL:ref--------------------------------------------------------------15/11/2023--To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to Customer.ServicesBelgium+unsubscribe@europcar.com.

EUROPCAR

A l'encontre de: S. V.

15-11-2023

Dear customer,Thank you for contacting Europcar customer services Belgium.We checked and as it appears this booking was made through a broker (DISCOVER CAR HIRE) for a rental in Greece.As per procedures, and since Europcar Belgium was not involved in this booking in any way, you should contact the broker. They should handle the issue for you and contact the rental station if needed.Kind regards,LubomirEuropcar Belgium Customer ServicesBrixtonlaan 43B-1930 ZAVENTEMBELGIUMOffice: +32 2 7097115customer.servicesbelgium@europcar.comSave trees. Print only when necessary.ref:!00D580L9nB.!5001i01GZESx:refWFIITag--------------------5:20: Plainte - Mislead about a car rental - (CPTBE01917813-26)--To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to Customer.ServicesBelgium+unsubscribe@europcar.com.

S. V.

A l'encontre de: EUROPCAR

15-11-2023

The broker partially reimbursed me for the rental fee. The fault lays on the staff at the EUROPCAR agency in Chania. THEY mislead me!! I’ve tried contacting them to no avail! So please find a solution, and stop giving me the run around! Unacceptable customer service

EUROPCAR

A l'encontre de: S. V.

15-11-2023

Bedankt om onze klantendienst te contacteren. Uw aanvraag werd geregistreerd onder referentie 18175726. Wees ervan overtuigd dat wij ons best doen om uw vraag zo snel als mogelijk te behandelen. Een copie van uw factuur kan u bekomen via www.europcar.be, selecteer "print een factuur" op het HELP gedeelte van de homepagina. Indien u informeert naar uw huurwaarborg, gelieve te noteren dat dit tot 10 werkdagen kan duren vooraleer het bedrag beschikbaar is op uw bankrekening. Vriendelijke groeten,-------------------------------------------------------------------------------------------------------Chère Cliente, Cher Client, Merci d'avoir contacté notre Service Relation Client. Votre demande porte la référence 18175726. Soyez assurés que nous restons mobilisés pour vous répondre dans les meilleurs délais. Pour obtenir un duplicata de facture, vous pouvez vous rendre sur notre site internet www.europcar.be, rubrique Imprimer Votre Facture. Si votre demande concerne votre pré-autorisation, nous vous informons que son montant est généralement disponible sur votre compte bancaire dans un délai de dix jours ouvrés. Cordialement, Europcar - Service Relation Client-------------------------------------------------------------------------------------------------------Thank you for contacting our Customer Services department. Your request has been registered under reference 18175726. Please rest assured that we will do our best to handle your request as soon as possible. You can obtain a copy of your invoice via www.europcar.be, select 'print an invoice' on the HELP section of the homepage. If you are enquiring about your rental deposit, please note this may take up to ten working days for the funds to be available on your account.Best Regardsse.Thread_IdEuropcar Belgium Customer ServicesBrixtonlaan 43B - 1930 ZaventemBELGIUMOffice: +32 709 71 15customer.servicesbelgium@europcar.comref:!00D580L9nB.!5001i01GZHZw:refSave trees. Print only when necessary.ref:!00D580L9nB.!5001i01GZHZw:ref--------------------------------------------------------------15/11/2023--To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to Customer.ServicesBelgium+unsubscribe@europcar.com.

EUROPCAR

A l'encontre de: S. V.

15-11-2023

Bonjour,Merci pour votre contact.Cette réservation a été faite par Discover Car Hire.L'intérmediaire est obligé de fournir les conditions de location de Europcar au client. Sur nos conditions il est bien indiqué quel type de carte nous acceptons. (Europcar n'accepte dans aucun pays une carte Maestro)L'employé sur place a suivit les toutes les procédures, il a meme éssaye de proposer au client une altérnative avec une carte de débit( ce qui est possible dans très peu de cas). Le client est résponsable de vérifier avant de faire une réservation quel type de carte nous acceptons. Malheureusement nous ne pouvons pas offrir dans ce cas un geste commercial. Nous ne voyons pas d'erreur de notre côté.CordialementHristovEuropcar Belgium Customer ServicesBrixtonlaan 43B-1930 ZAVENTEMBELGIUMOffice: +32 2 7097115customer.servicesbelgium@europcar.comSave trees. Print only when necessary.ref:!00D580L9nB.!5001i01GZHZw:refWFIITag--------------------ar.com]Sent: 15/11/2023 10:14- Mislead about a car rental - (CPTBE01917813-26) - Case 18175726Bedankt om onze klantendienst te contacteren. Uw aanvraag werd geregistreerd onder referentie 18175726. Wees ervan overtuigd dat wij ons best doen om uw vraag zo snel als mogelijk te behandelen. Een copie van uw factuur kan u bekomen via www.europcar.be, selecteer "print een factuur" op het HELP gedeelte van de homepagina. Indien u informeert naar uw huurwaarborg, gelieve te noteren dat dit tot 10 werkdagen kan duren vooraleer het bedrag beschikbaar is op uw bankrekening. Vriendelijke groeten,-------------------------------------------------------------------------------------------------------Chère Cliente, Cher Client, Merci d'avoir contacté notre Service Relation Client. Votre demande porte la référence 18175726. Soyez assurés que nous restons mobilisés pour vous répondre dans les meilleurs délais. Pour obtenir un duplicata de facture, vous pouvez vous rendre sur notre site internet www.europcar.be, rubrique Imprimer Votre Facture. Si votre demande concerne votre pré-autorisation, nous vous informons que son montant est généralement disponible sur votre compte bancaire dans un délai de dix jours ouvrés. Cordialement, Europcar - Service Relation Client-------------------------------------------------------------------------------------------------------Thank you for contacting our Customer Services department. Your request has been registered under reference 18175726. Please rest assured that we will do our best to handle your request as soon as possible. You can obtain a copy of your invoice via www.europcar.be, select 'print an invoice' on the HELP section of the homepage. If you are enquiring about your rental deposit, please note this may take up to ten working days for the funds to be available on your account.Best Regardsse.Thread_IdEuropcar Belgium Customer ServicesBrixtonlaan 43B - 1930 ZaventemBELGIUMOffice: +32 709 71 15customer.servicesbelgium@europcar.comref:!00D580L9nB.!5001i01GZHZw:refSave trees. Print only when necessary.ref:!00D580L9nB.!5001i01GZHZw:ref--------------------------------------------------------------15/11/2023 -- To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to Customer.ServicesBelgium+unsubscribe@europcar.com.

S. V.

A l'encontre de: EUROPCAR

15-11-2023

Of course you do not see any errors from your side!Is shady business common business? Asking me for an additional 100 some Euro to use my debit card? I has read and understood all the fine lines of the contract, but the gentleman Georgios, I talked to at Chania airport told me after an 8 minute phone conversation that it was no problem! So please tell me who is at fault?

EUROPCAR

A l'encontre de: S. V.

15-11-2023

Bedankt om onze klantendienst te contacteren. Uw aanvraag werd geregistreerd onder referentie 18177053. Wees ervan overtuigd dat wij ons best doen om uw vraag zo snel als mogelijk te behandelen. Een copie van uw factuur kan u bekomen via www.europcar.be, selecteer "print een factuur" op het HELP gedeelte van de homepagina. Indien u informeert naar uw huurwaarborg, gelieve te noteren dat dit tot 10 werkdagen kan duren vooraleer het bedrag beschikbaar is op uw bankrekening. Vriendelijke groeten,-------------------------------------------------------------------------------------------------------Chère Cliente, Cher Client, Merci d'avoir contacté notre Service Relation Client. Votre demande porte la référence 18177053. Soyez assurés que nous restons mobilisés pour vous répondre dans les meilleurs délais. Pour obtenir un duplicata de facture, vous pouvez vous rendre sur notre site internet www.europcar.be, rubrique Imprimer Votre Facture. Si votre demande concerne votre pré-autorisation, nous vous informons que son montant est généralement disponible sur votre compte bancaire dans un délai de dix jours ouvrés. Cordialement, Europcar - Service Relation Client-------------------------------------------------------------------------------------------------------Thank you for contacting our Customer Services department. Your request has been registered under reference 18177053. Please rest assured that we will do our best to handle your request as soon as possible. You can obtain a copy of your invoice via www.europcar.be, select 'print an invoice' on the HELP section of the homepage. If you are enquiring about your rental deposit, please note this may take up to ten working days for the funds to be available on your account.Best Regardsse.Thread_IdEuropcar Belgium Customer ServicesBrixtonlaan 43B - 1930 ZaventemBELGIUMOffice: +32 709 71 15customer.servicesbelgium@europcar.comref:!00D580L9nB.!5001i01GZJ9R:refSave trees. Print only when necessary.ref:!00D580L9nB.!5001i01GZJ9R:ref--------------------------------------------------------------15/11/2023--To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to Customer.ServicesBelgium+unsubscribe@europcar.com.


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