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Photo du chambre ne correspond pas

Closed Publique

Type de problème:

Paiements et remboursements

Plainte

H. O.

A l'encontre de: BOOKING.COM

24-09-2024

Madame, Monsieur, Le 23/07/2024, j’ai réservé un logement chez vous. J’ai payé la somme de 61,80 euros. Cependant, mon logement était défectueux et ne répondait pas à la qualité que je pouvais légitimement attendre. Je suis extrêmement déçu par la réponse que j'ai reçue de votre part concernant ma réservation à l'Hotel Berliner Hof. En réservant via Booking.com, je pensais être protégé et pouvoir compter sur une qualité de service conforme aux photos et descriptions affichées sur votre site. À mon arrivée, j'ai constaté que la chambre qui m'a été attribuée était loin de correspondre aux photos sur votre site. Elle était située dans une cave, à côté d'une cuisine, sans climatisation, et elle était extrêmement chaude sans fenêtre.De plus, la chambre était dans un état déplorable et non pas propre et bien rangée comme indiqué. En outre, l'hôtel annonce un parking sur le site, mais toutes les places étaient occupées à mon arrivée, ce qui m'a causé des désagréments supplémentaires. Il est inacceptable que les annonces sur votre site soient trompeuses et que les clients soient confrontés à une telle situation. Je vous joins des photos de la chambre .]. Cela signifie que j’ai payé un prix pour une qualité que je n'ai pas obtenue. Je vous saurais donc gré de me rembourser sur mon compte bancaire la somme de 61,80 euros dans les 3jours. Cordialement, Pièces jointes : • Copie de la preuve des défauts • Copie de la preuve de paiement

Messages (3)

BOOKING.COM

A l'encontre de: H. O.

20-04-2025

------------------------------------ Alara S. (CS Global) 20 avr. 2025, 09:50 UTC+2 Your ref: @@REF_ID@a4e896c0a9e51aa794@REF_ID@@ Our ref: 4515691335 Dear Sir/Madam, Firstly, please accept our sincere apologies for the unintended delay in coming back to you. In response to the above-referenced claim, please find attached our statement. We hope and trust to have informed you sufficiently. Please respond to the current message (cs.relations.emea@booking.com) for future correspondence on this file. Kind regards, Alara S. CS Senior Relations Specialist Booking.com Customer Service Center (Netherlands) B.V. Copyright © 1996–2025Booking.com. All rights reserved This e-mail was sent byBooking.com, Herengracht 597, 1017 CE Amsterdam, Netherlands [NV45G7-G6G47]

H. O.

A l'encontre de: BOOKING.COM

05-05-2025

After five months of silence, I finally received a response from your side with a PDF document that does not address my complaint in any meaningful way. I am extremely disappointed by your handling of this matter. Let me remind you of the facts: I booked a room through your platform based on the photos and description provided on your website. However, what I received on arrival was completely different: • The room was located next to the kitchen and basement, extremely hot and without windows. • The bedding was in poor condition, and the room contained bottles of alcohol left in drawers. • The bathroom was dirty, with visible mold. • The room clearly did not meet any of the advertised standards. I documented everything with photos and videos, which I have already submitted to Test-Achat. Booking.com presents itself as a trusted intermediary. It is your responsibility to ensure that listings on your platform are accurate. If a property fails to meet the advertised standards, it is Booking.com’s duty to protect the customer, not to hide behind vague documents and disclaimers. At this point, I demand: 1. A full refund of my reservation. 2. A formal apology for the delay and the unacceptable handling of my complaint. If you do not resolve this matter promptly, I will escalate further through legal means, consumer protection channels, and public platforms. I refuse to accept that a company of your size allows such practices to continue without accountability. Thanks .

BOOKING.COM

A l'encontre de: H. O.

08-05-2025

------------------------------------ Alara S. (CS Global) 8 mai 2025, 11:36 UTC+2 Your ref: @@REF_ID@a4e896c0a9e51aa794@REF_ID@@ Our ref: 4515691335 Dear Sir/Madam, We are sorry to hear about your continued dissatisfaction, however please note our position remains the same as previously outlined in our official reply submitted on 20 April 2025. Please note that when you make a Booking, it’s directly with the Service Provider. We’re not a contractual party to your Booking. As such, we kindly refer you to the Service Provider whose contact details can be found on their page under the Legal information section. We hope to have informed you sufficiently. Kind regards, Alara S. CS Senior Relations Specialist Booking.com Customer Service Center (Netherlands) B.V. Copyright © 1996–2025Booking.com. All rights reserved This e-mail was sent byBooking.com, Herengracht 597, 1017 CE Amsterdam, Netherlands [KXP9R3-6E7DV]

Traitée par Testachats 26 mai 2025

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