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Problème de remboursement

Closed Publique

Plainte

A. B.

A l'encontre de: RYANAIR

15-10-2020

Bonjour, J'avais 3 places réservées sur 2 vols aller-retour Bruxelles-Edinburg les 13 et 17/08/2020. Montant de la réservation 455, 94€ (référence VY1F2N).Le 05/06/2020, je reçois un e-mail de votre part indiquant que mon vol est annulé et proposant de suivre une procédure de remboursement (dans les 7 jours ou aussi tôt que possible au vu des circonstances Covid-19) ou de changer de vol. N'ayant pas la possibilité de prendre d'autre vols, j'ai suivi la procédure de remboursement (complétée le 10/06/2020 à 9h43). J'ai bien reçu la confirmation indiquant que le remboursement porterais sur tous les passagers et tous les vols de cette réservation).Le 11/06, vous m'avez écrit pour indiquer que le remboursement pouvait être long à cause des circonstances sanitaires et vous proposiez un voucher. N'ayant pas trouvé comment refuser votre voucher (votre site étant fait spécifiquement pour empêcher les gens de pouvoir faire une demande de remboursement, car tous les liens renvoient vers la demande de voucher) et réitérer ma demande de remboursement, le 18/06/2020, j'ai écrit à Ryanair Customer Services [info@care.ryanair.com] pour spécifier que je refusais le voucher et demandais le remboursement.Toutes les informations vous ont été transmises mais plus aucun suivi n’est apporté à mes demandes. Veuillez procéder au remboursement sans délais ou me tenir informé de vos intentions.Merci

Messages (1)

RYANAIR

A l'encontre de: A. B.

27-01-2021

Your request (2977110) has been updated. To add additional comments, reply to this email.----------------------------------------------Mise à jour par  : HCC Fruzsina Fabian, 27 janv. 2021 à 13:05 UTCDear PlaintesI refer to your online correspondence dated 03/11/2020.In regards to your query please be advised that, due to strict data protection policy in place,we are unable to discuss the reservation or give out any information unless the passenger or the booker contacts us. As such, please advise the passenger to contact us and we will be able to assist.I hope the above clarifies the situation.FruzsinaFE-MAIL DISCLAIMER This e-mail and any files and attachments transmitted with it are confidential and may be legally privileged. They are intended solely for the use of the intended recipient. Any views and opinions expressed are those of the individual author/sender and are not necessarily shared or endorsed by Ryanair Holdings plc or any associated or related company. In particular e-mail transmissions are not binding for the purposes of forming a contract to sell airline seats, directly or via promotions, and do not form a contractual obligation of any type. Such contracts can only be formed in writing by post or fax, duly signed by a senior company executive, subject to approval by the Board of Directors.The content of this e-mail or any file or attachment transmitted with it may have been changed or altered without the consent of the author. If you are not the intended recipient of this e-mail, you are hereby notified that any review, dissemination, disclosure, alteration, printing, circulation or transmission of, or any action taken or omitted in reliance on this e-mail or any file or attachment transmitted with it is prohibited and may be unlawful.If you have received this e-mail in error please notify Ryanair Holdings plc by contacting Ryanair Holdings plc (Company No. 249885)Ryanair DAC. (Company No. 104547). Registered in the Republic Of Ireland. Airside Business Park, Swords, Co Dublin, Ireland.trigger_logic_for_ryanair--------------------------------Cet e-mail provient de Ryanair.[22002Z-PXRR]trigger_logic_for_ryanair--------------------------------Cet e-mail provient de Ryanair.[22002Z-PXRR]


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