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Problème de remboursement

Closed Publique

Plainte

M. S.

A l'encontre de: RYANAIR

06-02-2021

Cette réclamation concerne l'annulation d'un vol de Ryanair :- En mars 2020, Ryanair a annulé le vol que j'avais acheté via Ryanair.com. J'ai alors rempli une demande de remboursement via leur site web.- En juillet 2020, je n'ai pas eu de nouvelles d'eux, j'ai donc essayé de les contacter par chat, mais après avoir fait la queue pendant 6 heures, je n'ai reçu aucune réponse.- En septembre 2020, ils m'ont envoyé un courriel disant que j'avais accepté un remboursement par bon, ce qui n'était pas vrai, et j'ai donc répondu en refusant le bon et en demandant un remboursement par le même moyen de paiement utilisé ou par virement bancaire. - En décembre 2020, je n'ai plus eu de nouvelles et je les ai recontactés par chat. Ils m'ont dit qu'ils ne trouvaient pas ma réservation, puis ils l'ont trouvée et m'ont dit que je devais remplir une nouvelle demande de remboursement parce que j'avais acheté le billet par l'intermédiaire d'une agence de voyage. J'ai expliqué à Ryanair que j'avais acheté mon billet sur Ryanair.com, et non par l'intermédiaire d'une agence, et que j'avais des preuves à l'appui. Mais ils m'ont dit qu'il n'y avait pas d'autre moyen d'obtenir le remboursement à ce moment-là, et que je devais remplir le nouveau formulaire quoi qu'il arrive, alors je l'ai fait.- En janvier 2021, ils m'ont envoyé un courriel disant qu'ils me rembourseraient par un chèque envoyé par la poste pour être encaissé dans une banque. J'ai alors appris que la banque me ferait payer 5 euros pour encaisser le chèque. J'ai recontacté le support Ryanair pour me plaindre et refuser le remboursement par chèque, et pour demander un remboursement par le même moyen de paiement que celui utilisé pour l'achat du billet (Paypal) ou par virement bancaire sur mon compte IBAN. Ryanair a refusé.

Messages (2)

RYANAIR

A l'encontre de: M. S.

07-02-2021

Your request (3744701) has been updated. To add additional comments, reply to this email.----------------------------------------------Mise à jour par  : Tamas V, 7 févr. 2021 à 16:18 UTCDear CompanyI refer to your online correspondence dated 06/02/2021.In regards to your query please be advised that, due to strict data protection policy in place,we are unable to discuss the reservation or give out any information unless the passenger or the booker contacts us.As such, please advise the passenger to contact us and we will be able to assist.I hope the above clarifies the situation.'‹Yours sincerely,Tamas VCustomer SupportE-MAIL DISCLAIMER This e-mail and any files and attachments transmitted with it are confidential and may be legally privileged. They are intended solely for the use of the intended recipient. Any views and opinions expressed are those of the individual author/sender and are not necessarily shared or endorsed by Ryanair Holdings plc or any associated or related company. In particular e-mail transmissions are not binding for the purposes of forming a contract to sell airline seats, directly or via promotions, and do not form a contractual obligation of any type. Such contracts can only be formed in writing by post or fax, duly signed by a senior company executive, subject to approval by the Board of Directors.The content of this e-mail or any file or attachment transmitted with it may have been changed or altered without the consent of the author. If you are not the intended recipient of this e-mail, you are hereby notified that any review, dissemination, disclosure, alteration, printing, circulation or transmission of, or any action taken or omitted in reliance on this e-mail or any file or attachment transmitted with it is prohibited and may be unlawful.If you have received this e-mail in error please notify Ryanair Holdings plc by contacting Ryanair Holdings plc (Company No. 249885)Ryanair DAC. (Company No. 104547). Registered in the Republic Of Ireland. Airside Business Park, Swords, Co Dublin, Ireland.trigger_logic_for_ryanair--------------------------------Cet e-mail provient de Ryanair.[3Q4X0G-64YV]trigger_logic_for_ryanair--------------------------------Cet e-mail provient de Ryanair.[3Q4X0G-64YV]

M. S.

A l'encontre de: RYANAIR

07-02-2021

I have contacted Ryanair support several times, and never received a satisfactory resolution.I demand that Ryanair reimburses me for the cancellation of the flight mentioned in the attachment above in the same form of payment or via bank transfer to my IBAN. I had already sent this demand to Ryanair via email and via chat, and you refused to reimburse me in the same form of payment. However, you forced me to accept a reimbursement via cheque that will cost me money. This is unacceptable.


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