Retour

Controle na zelfscan

Closed Publique

Plainte

I. D.

A l'encontre de: Carrefour Belgium

09-03-2024

BesteVandaag (09/03/2024) ging ik zoals ik wel vaker doe, boodschappen doen bij de Hyper Carrefour (Kuringen). Ik maakte gebruik van de zelfscan daar ik nogal gehaast was. Bij het uitchecken kreeg ik aan de kassa een controle. Hierbij werden een reeks producten gecontroleerd door de kassierster. Dit was allemaal in order. Ik betaalde mijn rekening van 231,14€. Na het verlaten van deze zone werd ik plots aangesproken door een mr. van Security die mij vroeg of ik Nederlands sprak. Daarna volgde nog een 2de meneer die mij vroeg hem te volgen naar een vies, klein lokaal. Uiteraard vroeg ik hem waarvoor, aangezien dit geen normale toestand is. Hij zei dat ik iets bij had zonder te betalen. Ik begreep niet waarom ik naar zo'n apart lokaal moest, maar hij bleef aandringen. Ik werd eigenlijk verplicht om mee te gaan. De 2 heren hebben zich op geen enkel moment geïdentificeerd. 1 van de 2 had wel een badge rond hem, maar de andere man die het woord voerde is mij tot nu toe nog altijd onbekend. Ik vroeg hen meerdere malen waarom ik als jarenlange trouwe klant plots werd behandeld als een crimineel die de schatkist van Carrefour heeft gestolen. Het antwoord was omdat ik iets had gestolen. Er werd ook meerdere malen gedreigd met het opbellen van de politie, wat voor mij geen probleem is aangezien ik op geen enkel moment iets heb gestolen. En dit moeten jullie als Carrefour eens begrijpen. Net zoals een kassierster (een professional) zich kan vergissen bij het scannen, door bv. een artikel 2x te scannen, zo kan ook een klant een artikel vergeten scannen of was er een hapering met het toestel. In ieder geval vind ik het absoluut niet kunnen en niet menselijk dat u zomaar iemand beschuldigd van diefstal om deze genoemde redenen.Ik ben ermee akkoord dat jullie controles moeten en mogen doen na de zelfscan. Maar niet op deze onmenselijke manier. En hierbij voelde ik me ook nog eens sterk geviseerd door mijn origine. Na controle van mijn winkelkar die 72 artikels telde bleek dat ik 1 artikel, ik herhaal, 1 artikel niet had gescand. Een artikel van 7,99€. Ik heb onmiddelijk gezegd dat ik dit uiteraard wil betaal. Ik ben nl. geen dief in tegenstelling tot wat jullie security agenten beweren. Ik vraag me toch wel af wat jullie in godsnaam bezielt met zulke praktijken. Een trouwe klant zo behandelen is echt een schande. Dit zijn echt praktijken die lijken op die van de Gestapo. Een klant zonder zijn akkoord meenemen naar een vies kot en hem dan ondervragen op een ongeoorloofde manier is echt degoutant.Er stond in dat lokaal ook een bordje dat jullie mij 50€ kosten konden aanrekenen voor de gelede schade. Dit moest ik niet betalen zei de mr. uiteindelijk. Dit zou nog het toppunt zijn. Ik zal als ik een volgende keer de gewone kassa neem en de kassierster een artikel 2x avant ook een schadevergoeding vragen. Ik verwacht van jullie dat jullie deze praktijken eens dringend herbekijken en jullie racistisch personeel eens aanspreken.Een regelrechte schande.Ik ben ook van plan om hiermee naar de krant te stappen omdat ik vermoed dat ik niet het enige slachtoffer ben.Hoogachtend


Besoin d'aide ?

Les entreprises répondent en moyenne dans les 3 jours. Au-delà de ce délai, veuillez prendre contact avec nous.

Appelez-nous

Nos avocats sont disponibles du lundi au vendredi de 9h à 12h30 et de 13h à 17h (vendredi jusqu'à 16h)

Informations pour les entreprises

En savoir plus sur ce service

Informations pour les consommateurs

En savoir plus sur cette plateforme