Plaintes les plus récentes

S. S.
28-11-25

Amende bizar

Geachte dames en heren van Test Aankoop, Mijn naam is Soufien , ik ben inwoner van Vilvoorde, Mechelsesteenweg 115 – Vilvoorde. Ik neem vandaag contact met u op voordat ik een advocaat inschakel, omdat ik uw aandacht wil vestigen op een ernstige en vreemde situatie waarbij ik vermoed dat er sprake kan zijn van misleiding of foutieve praktijken door Streeteo / Moovia, een dienst onder Indigo Park Belgium NV. Achtergrond van de klacht Al vijf tot zes jaar ontvang ik regelmatig parkeerboetes van deze firma. Ik heb deze altijd betaald omdat ik ervan uitging dat ik fout was bij het parkeren. Maar wat recent is gebeurd, heeft mij doen twijfelen of ik al die jaren correct behandeld werd of mogelijk ben benadeeld. Laatste incident Op 17 oktober ontving ik een nieuwe boete van 25 euro. Op die dag wist ik 100% zeker dat ik mijn blauwe schijf correct had geplaatst. Ik stuurde hen een e-mail waarin ik vroeg om: de situatie te controleren de foto’s of bewijzen van de overtreding te bezorgen Tot mijn grote verbazing ontving ik op 5 november een bericht dat de boete gewoon werd geannuleerd, zonder enige uitleg. Dit is niet logisch. Een boete wordt niet zomaar geannuleerd enkel omdat ik zeg dat ik mijn schijf geplaatst had. Daarom vroeg ik hen opnieuw om: de reden van annulatie, de foto’s, en een duidelijke toelichting. Sinds 15 november heb ik echter geen enkel antwoord gekregen. Deze stilte is verdacht en doet vermoeden dat er mogelijk fouten of onregelmatigheden zijn. Reden tot bezorgdheid Dit hele voorval doet mij denken dat: eerdere boetes die ik jarenlang betaalde misschien ongegrond waren, dat de firma boetes uitdeelt zonder voldoende bewijs, en dat er sprake kan zijn van misleiding of foutieve praktijken die burgers schaden. Daarom dien ik een officiële klacht in tegen: ✔️ Streeteo / Moovia ✔️ Indigo Park Belgium NV Ik vraag u om dit dossier te onderzoeken voordat ik verdere juridische stappen zet. Mijn verzoek Ik vraag Test Aankoop om: een onderzoek op te starten, mijn oude boetes te herbekijken, de firma te verplichten alle bewijsstukken te leveren, en mij te helpen om mijn rechten als consument te verdedigen. In de bijlage vindt u: alle communicatie tussen mij en de firma en de boete die aanleiding gaf tot deze klacht. Dank voor uw tijd en inzet. Met vriendelijke groet, Soufien Saadaoui 0468594857

En cours de traitement
R. P.
17-11-25

Amende parking

Bonjour, j'ai reçu une amende de parking le 08/11/2025 or que j'avais bien payé via easypark ,mais il semble que le programme ai commis une erreur de zone. Je demande donc l'annulation de cette amende car je suis de bonne foie et ai payé , je ne peux pas étre tenu de payer une seconde fois alors qu'il s'agit plus que probablement d'une erreur de localisation du programme. Merci. Rémy Pin

Clôturée
A. D.
07-11-25

Double paiement - 1 ticket parking

Bonjour, J'ai utilisé le parking des Carabiniers à Wavre le 2-11-2025. Après avoir payé mon ticket, le lecteur à la borne de sortie n'a pas reconnu le QR code et a affiché le message de me rendre au terminal de paiement. J'y suis retournée et dû payer une seconde fois. Ce n'est pas normal, en théorie un QR code doit être unique et le système aurait dû reconnaître le paiement y relatif. Ci-joint extrait de compte avec le double paiement ainsi que le ticket de parking. Je vous demande de bien vouloir me rembourser la somme de 4,80€ sur mon compte repris en pièce jointe. Merci, Amanda Leclercq

Clôturée

Besoin d'aide ?

Les entreprises répondent en moyenne dans les 3 jours. Au-delà de ce délai, veuillez prendre contact avec nous.

Appelez-nous

Nos avocats sont disponibles du lundi au vendredi de 9h à 12h30 et de 13h à 17h (vendredi jusqu'à 16h)

Informations pour les entreprises

En savoir plus sur ce service

Informations pour les consommateurs

En savoir plus sur cette plateforme